Ljud överbord

Shakira gör det i Hips Don't Lie. Beyonce gör det i Déjà Vu. Undrar om hon inte gör det i Crazy in Love också. Eller ja, deras producenter gör det väl antar jag. Får det att låta som om de överstyr mikrofonen alltså. För jag har svårt att tro att det inte är en efterbearbetning när det distar precis lagom mycket för att inte bli jobbigt att lyssna på. Men varför låter det sådär, och kommer man att få höra mer av det? Har vi en fejkad disttrend i görningen? Jag tror inte att det är en retrogrej där man skall få vibbar från motowns tekniska brister (om man nu kan kalla det brister i slutänden), av den enkla anledningen att musiken inte är särskilt lik det som kom då. Min gissning är att det skall låta mer passionerat om man sjunger så att mikrofonen inte hänger med. För det gör det - så att nackhåren reser sig - när Stevie Wonder ylar I don't know why I love you. Å andra sidan kanske jag bara har dålig radiomottagning och har lurats av stationernas undermåliga ljudkvalitet. Fy nedrans i så fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0