Lunarstrindberg

För Tor. Om Strindberg hade fötts 150 år senare hade han kanske format sitt språk på Lunarstorm, och hur hade det sett ut egentligen? Ja, det hade nog blivit roligare än vad det det blev när det begav sig...








HaNDliNgen I GrEVenZ köK, midzoMmarNatTEn


KRisTIn ztår VID ZpIzEn oCH zTeKER I eN ZTekpAnNa; HoN e KlädD i lJUZ BomULLzKLännIng OCh HaR ETT KökzförkläDe fraMföR ZIG; jEAn kOmMer in klädD i lIvRé; bäRANDe eTT pAR Ztora riDzTöVlAR med zPOrRAR Zom hAN ZtäLler ifRån ZIG på EN zynLIg PlaTZ på golVeT




jEaN
azzå i KVälL E FröKen JuLIe GAlEn igeN; KoMpLETt GalEN!!! *ler*



KRisTIn
*naAAW* så, E haN HäR Nu!?!?? *pinsamt*



jEaN
AZzå Jag följDe GREVeN tiLL ztAtIOn, Och NäR jA KoM TIllBaka FörBI LoGen, GIKK Ja In OcH dAnzade... *TihI* och zå får Ja zE fRökEn anFöRa danzEn Med zKogvAKTaren... *TIhi* mEn NäR HON BLiR VaRzE miG, RuzAR Hon DireKT I miNA aRMar OcH bjUDER opP MIg, tILl daMeRnaZ vALz... *tiHI* och ZEn HAr hon VALZaT zå - ATt JA ALDRIg VariT MeD oM DYLIkt... *tIhI* hon e GAlen!!! *smajl*



KRisTIn
AZZå Det har hoN AlltiD VARiT, mEN aLdRIG Zå ZOm De ziZtA fjorTON daGaRna, zedAN föRlOvninGEn ZLOgz opp... *smajl*



jEaN
azZå ja, va VaR de MeD DeN HiztoRien!?!?? Det vaR ju eN FIN KaRl, FAZt haN inTE vAr rIk... *nAAaW* aKK!!! dE HAr zå mYkKet chOZEr föR Zig... *ler*
[säTtER zig vId BordzäNDan...]
Det E BeZYnnErlIT I AlLA fAlL, mEd En FRökeN, Hm, Att HELDRe vIlJa ztaNna HEMMa MEd foLkeT, va!?!?? äN FöLJA ZIn FaR bort TilL ZläKtiNGaR!!! undeR midZomMar!!! *längtar*



KRisTIn
hoN E VäL liKZOM gENERad Efter DeN däR KALaBALiKen MED FäZTmANneN... *tihi*



jEaN
azzå tRoliGEN!!! mEn de VAR en kaRl för zin HAtT i alla FaLL... *smAJL* VEt Du, KRizTIn, hUR De gIkK TilL!?!?? jaG zåG dE jag, fazT ja iNTE viLLe LåTzAz oM Det... *pözza*



KRisTIn
NeJ, zåG han DEt!?!?? *ler*



jEaN
JO, Zå GjORdE JaG... *LänGtaR* -De HöLlz på ZtAlLgårN En AftOn och frökEn TräneRAdE HONom ZOm hON KAllADE DE - vet DU hur De gikk tilL!?!?? jo, HON läT hONom ZprINgA öVEr ridZpöet!!! ZoM eN hUnD MAN läR hOpPA... *LäNgTAr* HaN zPrANg tVå GånGer ocH fikk eTt RAPP för vAR GåNg; men TREdJe tog HAn ridZPöET Ur hAndEN På hEnNE, BRöT dE i tUZEn BItAR; Och Zå gikK han... *tihi*



KRisTIn
giKk dE tILL på DE vIzet!!! nEJ!!! Va hAN zägER!?!?? *längtar*



jEaN
aZzå Ja, Zå vAR de meD dEn ZakEN!!! - MEN VA HaR Du nU föR GOTt Att GE MIG KrIZTIN!?!?? *skrattar*



KRisTIn
[läGGER OPP UR panNAN oCH ZäTTeR FöR jeaN]
åH, DE E eN zmula njuRe barA zOM Ja ZkaR ur KALVZtekeN!!! *ler*



jEaN
[lUktAR på MatEn]
SKönT!!! dET E min zTOra DélicE!!! *smajl*
[KäNNeR På tallRikeN ]
azZå MeN dU kunDE hA VärMt TAlLRIKEn!!! *pinsamt*



KRisTIn
hAn e Då kINkigArE än zJälva gReVEn, När hAn ZäTTeR tilL... *smajl*
[dRAr honom zmekZAmT i håRET]



jEaN
[arGt]
nej Du fåR iNTE luggA miG!!! dU Vet Hur öMtåliG JA är!!! *skrattar*



KRisTIn
AzZå så Zå, De VaR bara KärLEK VEt Han jU!!! *kjamar*





JeAn äTer, kRiztIn DraR oPP EN butelj öl ...

Kommentarer
Postat av: Joey Cuison

Varför har jag en känsla av att du var riktigt uttråkad när du skrev det här? Jag skäms om jag har fel men tänker att sannolikheten ändå är stor. Roligt i alla fall. Strindberg är inte en av mina favoriter, han skulle hamna sist på listan om jag var tvungen att lista upp författare, och någonting säger mig att han hade varit mer intressant att studera på lunarstorm.

2006-02-26 @ 23:08:47
URL: http://www.joeycuison.blogg.se
Postat av: kajsa

haha, herreguuud! jag garvade så jag sprutade cola över hela skärmen :´D

2006-02-26 @ 23:11:40
URL: http://balladali.blogspot.com
Postat av: /M

Kajsa ... :-D Skicka räkningen på en ny skärm till Dramaten!


Joey ... Tack och lov så finns lunarizer-sidan, så att jag slapp att skriva det själv. Men jag fick ändå formatera det på ett läsbart sätt, och det krävde sin tristess vill jag mena :)

2006-02-26 @ 23:34:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0