Här finns inget att läsa - move along


pennasvärd Jag gnäller en hel del på Linda Skugge och hennes ... ehm ... begränsade förmågor (...inte helt utan ett stick av avund över att hon får betalt för att använda dem). Hennes inhopp som bokrecensent, till exempel, har nog inducerat migrän i fler än mig. Jag har i ärlighetens namn inte läst hälften av hennes produktion, så jag kan ju ha råkat läsa bara de texter som har definierat Skugge-klichén: ett ändlöst navelskådande gnäll på allt som kommer i hennes väg, kryddat med ord som man blev åtalad för om man använde i tryck för 100 år sedan. Inte för att det är omöjligt att använda fula ord i offentlig text, men det måste göras med känsla för språk och sammanhang: Man blir trött på ditt jävla gnäll.

Och med den refrängen i huvudet vill jag passa på att framhäva en i mitt tycke mycket välskriven gnällkrönika om medmänniskors odräglighet. Tack Mikael Bergstrand för en rolig, skarp och välformulerad krönika. Sluta läsa det här nu och move along to Sydsvenskan.


http://sydsvenskan.se/malmo/bergstrandkronika/article127776.ece





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0