Datorbutiken RIP

Noterar att datorbutiken.com har lagt in för konkurs. Jag tycker det är jättetråkigt, för att de nästan alltid givit mig intrycket av att vara helt seriösa trots låga priser. Kundtjänst och allt.

Ägarna menar att lågkonjunkturen är den direkta orsaken, men det är väl ändå bull (no offense bull)? Har man tittat på siten det senaste halvåret har de gått från direktleverans på nästan varje produkt till nästan bara beställningsvaror med obestämd leveranstid. Det brukar vara ett säkert tecken på varåt det barkar, och var ändå något som hände under högkonjunkturen.

Köpet av det vid tiden uppenbarligen konkursfärdiga JME-data (som också var ett seriöst företag mycket länge) var ett så märkligt beslut att jag inte har fattat hur det kom till stånd ända sen det skedde. Men jag är inte ekonom. Jag förstår inte sånt finlir. Men jag lär mig efterhand. Kan någon peka mig till var jag kan köpa in mig på försäkringar för huslån som inte kommer att betalas tillbaka? Eller är jag för sent ute för att vilja tjäna pengar på att förlora pengar?

Kommentarer
Postat av: JAAAA!

Underbart! Med tanke på hur de behandlat mig och vänner är det här väntat! Jippie!

2008-11-18 @ 16:45:03
Postat av: /M

Vill du utveckla det där? Annars är det rätt taskigt att hurra över att två av de äldsta och mest pålitliga (tills konken var nära) försäljarna i Sverige har gått under och friställt 80 (?) personer.

2008-11-19 @ 00:59:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0