True Faith

För alla oss som ärvde kristendomen i den kulturella kontext vi föddes in i utan att känna att den övertygar, sökte runt bland exotiska trossystem som buddhism, islam, ateism och flying spaghetti monster utan att riktigt känna oss hemma finns nu .... lolcatbibeln. Nytt, men ändå familjärt. Alla måste tro. Annars får ni inte ligga på den stora snuttefilten vid kaminen efter detta och spinna. Kättare måste badas.


Caveat emptor: Det är inte säkert att du får lägga dig på den stora snuttefilten direkt efter detta. Du kan få göra om den här processen upp till åtta gånger till innan du når dit.

Kommentarer
Postat av: liberum-weto

Hur kan man tala om höga energipriser, när folk orkar göra dessa jobb. Det strålar ut för mycket onödig energi. Jag tror mer på flying spaghetti, och två pavor vin. Inte ens min katolska hustru nöjer sig med ett kex och en skvätt vin trots sång och skådespel. Locatbibeln högtflygande planer får spinna på, men det vet i katten om dessa fundametalister överlever.

2008-01-04 @ 14:32:31
URL: http://blogg.passagen.se/liberum-weto
Postat av: /M

Mjaaaa....u. Är inte två pavor lite väl mycket för en måltid på två? Eller är hela familjen med i FSM-ceremonin? :)

2008-01-04 @ 14:56:57
Postat av: liberum-weto

Skall jag tala tungomål och uppnå extas, behövs två pavor. Det var ju flying spaghetti som skulle uppnås eller har jag åter slarvat med det finstilt i religiösa sammanhang. Vad hustrun dricker är inte min sak hon är kat-biblare så två pavor var mitt flying spaghetti krav, kat-o-liker tror på påvar - inte pavor. Jag tror på pavor, inte påvar.

2008-01-04 @ 18:49:31
URL: http://blogg.passagen.se/liberum-weto
Postat av: /M

Kort sagt, skål!

Jag håller förresten kvar vid pastafarin litegrann iom att jag äter oblater av parmesan ibland.

2008-01-04 @ 19:51:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0