Pudel

Årets roligaste krönika hittills är när Fredrik Strage gör en pudel för sin recension av Arn. Visserligen gränsar det till lyteskomik (jag har sett några klipp ur filmen som bara de kändes som en medeltidsvecka för att använda Strages ord), och visserligen har vi bara kommit 1/3 genom januari, men det är ändå en toppkandidat för årets bästa krönika.

För min del går det naturligtvis inte att skriva ett omdöme om en film man bara har sett några klipp ur, men för att vara reklammaterial för att locka folk att se filmen var det ovanligt kitschigt långsamma scener med en drypande bedrövlig musikmatta och lite stel dialog. Och det lockade mig inte alls att se filmen, trots att den har två timmar och sjutton minuter (av osett material) på sig att vara bättre.
 
Om promotionklippen motsvarar resten av filmens kvaliteter tycker jag helt rakt och ärligt att det är väldigt synd att så många människors arbete kanske faller pladask på grund av obetänksamma val i redigeringsrummet. Och då har jag inte ens beaktat det märkliga i att så stora resurser har lagts ner på något som liknar en modern mytbildning, en sorts historieförfalskning av siegfriedeskt nationalistiska mått.

Men alla säger i alla fall att stridsscenerna är skojiga.

Kommentarer
Postat av: liberum-weto

Det är svårt uttala sig om en film man inte sett -- men det känns fördjävligt att behöva betala för att genomlida 2:17 (jag lär mig). Jag väntar tills den finns gratis -- är den då bra kan jag väl skänka en peng till det kloster som inte fick royalty. Under tiden kan jag dricka closter öl och vänta på TV-versionen.

2008-01-12 @ 01:28:34
URL: http://blogg.passagen.se/liberum-weto

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0