Kanalkampen

Jag vet inte varför, men vi såg Göta Kanal 2 - Kanalkampen igår.

Som film imponerade den inte direkt på mig. Så jag funderade på att se om Göta Kanal för att jämföra dem. Men risken för att man förstör ett fint barndomsminne är överhängande, så det får vara. Min tanke är att om man betraktar Kanalkampen som en barnfilm är den nog faktiskt helt okej. Humorn som tilltalar barn finns där. Folk ramlar och slår sig om vartannat och båtar krockar och höns flyger åt alla håll. Om man däremot betraktar den som en film för vuxna svennebananer dras mina tankar om att ha sett den mer åt Pink Floyds gamla sång Time:

The sun is the same in a relative way, but you're older
Shorter of breath and one day closer to death

Kommentarer
Postat av: Bull

Göta Kanal 2? I vissa fall kommer döden som en befriare. Fast helvetet är antagligen en plats där man måste titta på Stefan & Christer.

2008-01-02 @ 17:02:50
URL: http://bull.kinkig.se
Postat av: /M

Nu kommer ångesten.

2008-01-02 @ 17:38:29
Postat av: liberum-weto

Hatten av (om jaq hade det)för dig /M -- Jag tyckte Göta Kanal var kul. Göta kanal 2 - dödade jag efter 20 minuter, du är uppenbart segare än jag som orkade se hela filmen.

2008-01-04 @ 18:57:30
URL: http://blogg.passagen.se/liberum-weto
Postat av: /M

De första 20-30 minuterna skruvade jag mig av obehag under. Sen blev den antingen bättre eller så satte vinet in.

2008-01-04 @ 19:53:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0