Festligt ifpi

Ifpi är inte nöjd med vad statens rättsväsende lyckats åstadkomma för att säkra deras anakronistiska medlemmars inkomster med våld. Så de vill helt enkelt rationalisera bort åklagaren och ta om rättegången mot fildelaren i Linköping. Åklagaren är å sin sida skeptisk till fildelarjakten och menar att den kostar för mycket. Resursmässigt alltså. Då är det ju bra att hennes roll privatiseras och finansieras av medialobbyn. Jag ser med spänning fram mot nästa sparinitiativ från branschen - bortrationalisering av domare, nämndemän och ja, hela jäkla domstolen. Det blir lite som att återuppliva Roy Bean, lagen väster om Pecos, mördaren som blev domare i en avlägsen provinshåla och lät hänga alla som gick emot honom.



Edit: Omg, Letterman inledde gårdagens avsnitt med "Welcome to the late show. I'm your host, judge Roy Bean". Synkronicitet ftw!


Kommentarer
Postat av: liberum-weto

När skall någon stämma filmbranschen för att de förstör 1,5 timmar av deras liv med fullständig dravel - och tagit betalt för det! Det borde stiftas lagar att om att man har rätt lämna tillbaka felaktiga varor, och få skadestånd.

2008-01-09 @ 00:00:57
URL: http://blogg.passagen.se/liberum-weto
Postat av: /M

du tycker att 30+ minuter av dagens filmer är sevärda? :o

2008-01-09 @ 00:26:56
Postat av: liberum-weto

? Nu fattar jag inte ditt svar heller. En av tio filmer är kanske sevärda, men hur skall jag veta det utan att se de andra 9. Jag luras därmed 9/10 gånger, och det tycker filmbranschen är ok.

2008-01-09 @ 14:27:06
URL: http://blogg.passagen.se/liberum-weto
Postat av: /M

Jag menade att de flesta filmer är runt två timmar långa idag :)

2008-01-09 @ 20:00:02
Postat av: liberum-weto

Det bevisar väl ännu mer hur ofta jag avbryter tittandet!

2008-01-10 @ 02:27:12
URL: http://blogg.passagen.se/liberum-weto

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0