Konk

Reality club hade tydligen inte en realistiskt affärsidé.

Det som förvånar mig så stort är att en av personerna bakom det konkade företaget är Johan Staël von Holstein. Med hans kapacitet och entreprenörsanda måste det väl ändå vara den första gången det går åt skogen med affärerna och tredje man förlorar tid och väsentliga summor pengar på det. Inte för att jag vill antyda att han bränner andras pengar lättvindigt utan att det slutar i någon sorts ekonomisk katastrof för honom själv. Han tar säkert den fulla smällen själv, som en seriös entreprenör som tror på sina egna idéer gör. För Johan är inte en extremt överskattad storskrävlare han. Näe, det här svider nog ordentligt i skinnet, och det var förmodligen bara en effekt av att Sverige är ett jävla sosseland.

Kommentarer
Postat av: Liberum-weto

Snack som går in genom ena örat och ut genom det andra ger inte många ören - och då håller inte den nya ekonomin.

2008-02-15 @ 01:03:01
URL: http://blogg.passagen.se/liberum-weto
Postat av: johan Staek von holstein

IQube, ett bolag jag indirekt via bolag äger aktier i, äger 5% av Reality Club.
Det är alltså inte mitt bolag.
JSvH

2008-02-15 @ 09:59:44
URL: http://www.staelvonholstein.com
Postat av: /M

Sveriges samlade massmediakår har tydligen varit väldigt slarvig med uppgifterna om Reality Club ända sen den första artikeln om projektet dök up. Om det är någon tröst är jag inte medlem i din antifanclub på facebook.

2008-02-15 @ 10:44:01
Postat av: Purgatid

Det här är nog första gången jag varit frestad att gå med i facebook.

2008-02-15 @ 11:59:48
URL: http://purgatory.blogg.se/
Postat av: Liberum-weto

Jag har inte ansikte för facebook. Antifanclub! Hur mycket tid har andra än jag - så oerhört kreativt med antifanclub. Så JSvH var bara ett ansikte åt Reality Club -- den grävande journalistiken kom inte ens genom mascaran.

2008-02-17 @ 21:58:13
URL: http://blogg.passagen.se/liberum-weto

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0