Heath Ledger

Obduktionen av Heath Ledger visade att han dog av en oavsiktlig överdos från en kombinerad effekt av sex olika mediciner, varav flera receptbelagda. (BBC).

Med andra ord tog läkemedelsindustrin* livet av honom genom hur de bedriver sina affärer med uppsökande marknadsföring och bonusprogram riktad mot läkare som därför förskriver nästan vad som helst hur som helst... lobbyism för att FDA skall se mellan fingrarna med hälsorisker när de godkänner nya mediciner... bombmattor av reklam mot privatpersoner som har skapat den allmänna bilden att vad som helst kan botas säkert med ett piller... speciellt biverkningarna man får av att man tog det första pillret.

Det är inte så att jag är generellt medicinfientlig och tycker att alla borde genomlida sina symptom oavsett vad. Det är upp till individen själv att bestämma. Men man måste fråga sig själv vem som egentligen gynnas av pillret man sväljer nu för tiden. Påfallande ofta är det inte den som tar medicinen. I alla fall inte om man är 28 år och väsentligen frisk.











*och jag tänker inte ens tala om hur mycket jag stör mig på att usla subventioneringsförhandlare tillåter att läkemedelsindustrin urholkar vårdbudgeten på ett fullständigt vanvettigt sätt

Kommentarer
Postat av: liberum-weto

Nu har jag försök skriva här vid tre tillfällen - din blogg måste var under socialstyrelsens uppsikt. Det finns lugnande medel för dig att ta THC exempelvis den har stor höjd mellan aktiv nivå till farlig nivå.

2008-02-08 @ 22:46:23
URL: http://blogg.passagen.se/liberum-weto
Postat av: /M

Vissa ämnen är tydligen för känsliga för att skriva om?

2008-02-09 @ 00:59:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0