Jultal


Nu när vi är inne i den mörkaste tiden på året är det såklart viktigt att hoppet
lyser upp våra dagar. Därför är statsministerns traditionsenliga
jultal väldigt viktigt för mig. Så det skär extra mycket inom mig när han faller
platt i sin presentation.




Experten som aftonbladet lockade ut från universitetet känner likadant som jag:

Statsminister Fredrik Reinfeldt jultal sågas av retorikprofessorn Anders Sigrell.
"Han inger inte det hopp man förväntar sig"



Jag hade faktiskt förväntat mig mer hopp ingjutet i mig...  istället för denna
förfäran som gror inom mig nu. Det var något som inte var där, något som
inte tog bort uppmärksamheten från FRA och IPRED och Datalagringsdirektivet
och fastighetsskatten och den feministiske finansministern och räddningspaket
till näringslivet och det andra sosseriet... vänta nu. Där har vi det!




Aaah, nu kan jag somna ifrån Karl Bertil Jonsson med mitt glögglas i famnen.

Kommentarer
Postat av: liberum-weto

"Han inger inte det hopp man förväntar sig". Hoppsan -- vem är sig? M och Sigrell? --- Nå, jag hade ju redan somnat innan Jultalet i brist på förhoppning, så kanske jag får påfyllning då i mitt glas.

2008-12-23 @ 03:33:22
URL: http://blogg.passagen.se/liberum-weto/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0