Donq

Kära dagbok. Jag åt på McDonald's häromdagen, trots att jag brukar ångra mig hela eftermiddagen sen. Vad är det för fel på mig som gör att jag inte lär mig? Nåväl. Jag beställde en chicken gourmet och en bönsallad. Tyckte att copycatinitiativet att liksom Max servera bönsallad verkade roligt. Tyckte alltså. I imperfekt. När jag såg att den groteskt överprissatta lilla burken med bönor kom från GoGreen iddes jag inte ens öppna den. Donken måste ha fått ett bra pris från GoGreen, för de kan inte ha provsmakat deras övriga sortiment.


Det är inte så att jag är superkräsen med baljväxter heller. Jag äter gärna konserverade bönor från Zeta och egna varumärkes-burkar från Ica, Coop och Willys. Men GoGreeen har lyckats nischa marknaden för äckliga matprodukter för smaklöksbefriade människor som gillar förpackningar med glada färger. Jag vågar inte ens spekulera i vad de gör med varorna för att de ska lukta så illa och smaka så... fel.

Utan att ha smakat på bönsalladen gissar jag att den hade kompletterat Chicken Gourmet på ett förnämligt sätt. Burgaren var löjligt dyr och smakade knappt något mer än kartong.

Kommentarer
Postat av: Andris

Jag vet inte, jag har handlat GoGreen-produkter två gånger, båda gångerna var de färska och välsmakande. Dock inhandlades dessa i en mataffär samt rördes ner i sallader. Men förmodligen har väl McDonalds gjort någon deal med GoGreen som går ut på att de får andrasorteringen som annars skulle slängas för en billig peng...

2008-04-23 @ 15:19:38
URL: http://parresvammel.blogspot.com
Postat av: /M

Visste inte att de sålde färska grejor också. Borde kanske förtydliga att det är konserverade bönor i tetrapak som jag har smakat med vämjelse.

2008-04-23 @ 15:25:35
Postat av: joel

De där bönrörorna från gogreen är verkligen vämjeliga.
Har alltid haft viss antipati gentemot just gogreen..fast jag vet inte riktigt varför. Kanske är deras grafiska profil som sätter sig på tvären hos mig eller nåt.

Irriterande nog så lyckades de med nån drive för typ ett år sen så att många affärer mer eller mindre slutade föra risentas produkter och istället fyllde hyllorna med gogreen

2008-04-23 @ 19:18:04
URL: http://on.tehintarweb.se
Postat av: liberum-weto

Intressant - vet inte vad Ni talar om -- måste undersökas. Men först måste min odling av ärtor fixas i trädgården.

2008-05-13 @ 07:12:00
URL: http://blogg.passagen.se/liberum-weto

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0