Dagens citat

He founded one of the world's most successful dot-com companies and is now trying to apply a Midas touch to his latest idea: a new approach to startup incubators called IQube.


ur Johan Staël von Holsteins pressmeddelande om att han har fått en utmärkelse av en amerikansk tidning som kanske inte är helt à jour med hans gärning.




Wikipedia skriver

Icon Medialab var ett av de mest kända Internetkonsultföretagen under IT-bubblan i Sverige. Företaget grundades 1996 i Stockholm av bland annat Johan Staël von Holstein. [...] Ulf Dahlsten var under en period vd för bolaget, men avgick 2001, efter att bolaget hade gjort en förlust på 140 miljoner kr [...] Icon Medialab används idag endast som namn för LBI Internationals Madrid- och Milanokontor.



Jag har inget emot iQube (än), men Midas' touch? Jag är inte den som gärna slår på min egen trumma, men jag kan faktiskt, helt ärligt, också vara en internationell superentreprenör om kravet är att jag bränner oräkneliga miljoner av andras pengar i en massa olika projekt. Hey, om det är ett krav för att entreprenera bort riskkapitalsocialbidrag, kontinuerligt skramla tomt i metros kolumner och leka troglodytisk torped i statens kulturråd kan jag till och med ta mig ett adelsnamn som inte tillhör min familj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0