Ramsay ftw

Den elake kocken, Gordon Ramsay hade USA-premiär för Kitchen Nightmares häromkvällen. Det är programmet där han tar sig an restauranger som är körda i botten och försöker vända motgångarna till framgång samtidigt som redigeringen får ägarna och de anställda att framstå som inkompetenta, vandrande hälsofaror. Programmet sänds på FOX, vilket kan förklara


varför det tog


4 minuter


att introducera


veckans avsnitt


i en takt


som alla


med brokiga släktband


kan uppskatta.



Men när man väl har plågat sig igenom den till synes ändlösa inledningen får man se stackars Gordon hamna på en äcklig italiensk restaurang som drivs (i botten) av en familjemedlem ... hint hint. The godfather of klutz for sure, but still...

Vid några tillfällen kommer det till och med "kollegor" och vill ha pengar och tumult utbryter. Like omfg!! Bortförklaringen efteråt är obetalbar: They fight a lot. Ya know. These things happen. Den som saknar Sopranos gör gott i att kolla in det här avsnittet. Möjligheten finns, men jag vill inte gärna tänka mig att de iscensatte konstigheterna för att locka folk till en "äkta" maffiakrog.

Det är inte så att jag har sett ner på Ramsay innan det här, men jag är imponerad av honom nu. Jäklar vilka stålkulor killen har som inte bara stod ut en vecka i den där uppriktigt sagt obehagliga stereotypa misären...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0