Fuck you

Jag avskyr mac os passionerat och tycker att linux fortfarande är oanvändbart utan svårtillgänglig specialkunskap. Men om Microsoft implementerar den här idén kör jag hellre linux i console mode än använder Windows i en sekund till. Det spelar ingen roll om de slutar sälja sina operativsystem till privatanvändare och istället ger bort dem och drar intäkter från reklamplatsen. Jag ger hellre upp datorer helt och hållet än låter mig bli utsatt för reklam i operativsystemet. Så mycket hatar jag reklam.

Kommentarer
Postat av: Smyg

"Avskyr Mac passionerat": que? Vadan denna passion?

2007-09-18 @ 11:17:52
URL: http://smyg.wordpress.com/
Postat av: /M

Passionerat var kanske överdrivet, men jag våndas innan jag måste arbeta med mac. Och när jag arbetar med mac är jag frustrerad och irriterad och det går mycket långsammare om jag måste använda något annat än word, safari eller mail. Det är som om att man måste brottas med både programmet och operativet. Och all fjollig eye-candy överallt som är ful, i vägen och tar upp processorkraft! Och så avskyr jag en-knappsfilosofin där man varierar funktionen med tangentbordet. Det hjälper ju inte direkt att kommandoknappar och fönster har små skillnader mellan windows och mac heller. Sa jag att jag hatar eye candy? Jag kan läsa så jag behöver inte ett os som ser ut som om det är gjort för små barn.

2007-09-18 @ 11:37:07
Postat av: /M

...så oddsen för att jag går över till Vista pga grafiskt lullull är ganska låg :)

2007-09-18 @ 11:38:53
Postat av: Smyg

Ja, ja; livet är ett helvete och sen dör man.
:-)

2007-09-19 @ 18:27:02
URL: http://smyg.wordpress.com/
Postat av: JET

Du är alltså *ovan* vid Mac. Rätt stor skillnad. Enknappsfilosofin är idiotisk, det håller jag med om, men arbetsflödesmässigt är OS X överlägset XP, men då krävs det att man kan ställa in skiten ordentligt, som att ta bort docken helt och ersätta den med något vettigare.

2007-09-20 @ 11:58:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0