Snusk is good

Två tankar slog mig när jag läste det här om Lidl. De verkar för det första inte vara generellt billigare än City Gross, Willys, AGs, ICAs eller KFs stormarknader, så varför klarar de inte av att sköta hygienen ... vare sig det gäller maten eller personalpolicyn? Och för det andra, när de transporterar sopor och nya Lidl-varor tillsammans, hur vet de vad som skall ut i butiken? Kvalitetskänsla är inte det första jag associerar med Lidl-kedjan. Nej, man kan inte direkt påstå att jag är jätteimponerad av tysk lågprisetablering i Sverige.

Kommentarer
Postat av: SC

Lidl har de lägsta priserna i dagligvaruhandeln. Lidl är det enda hotet mot det Oligopol som finns i Sverige på dagligvaror. Det är ytterst banalt att klaga på Lidl för det gör "alla"
både fackföreningar, Oligopol och naturvårdsfolk. De senare gör de främst för att Lidl vägrar betala avgifter för märkning av gott miljöval och annat som proffsen lever av. När Kapitalet gör gemensam sak med fackföreningar och proffsföreningar inom miljö ? är detta något jag undersöker mer noga. Med 5 ungar är jag synnerligen otrogen, och besöker alltid det ställe som kan tillfredställa mig billigast. Den som säljer sig billigast tillfredställer bäst. Visst blir det mycket trafficing, och inte är vi trogna Lidls snusks heller. Det hus som bjuder ut bröna, skinkor och innanlår billigast besöker vi oftast, och hustrun som t.o.m. vet prisskillnad på
bröstmjölk (ko) i olika former manar mig att vara otrogen.

2007-10-03 @ 12:29:41
Postat av: /M

Naturvårdsfolk reagerar även på långa transporter med lastbil. Jag har ju inte varit där så väldigt ofta, men det intryck jag har fått när jag har traskat omkring därinne var att tyska übersunkvaror var lite billigare än oligopolsålda sunkvaror, men att "bra" mat kostar som överallt annars. Kanske är jag lyckligt lottad med lågprisaffärer på nära håll. Kanske har jag uppåt väggarna fel. Men jag får dessutom allmänt dåliga vibbar därinne. Inte riktigt i Overlook-klassen (Come shop with us forever :) ... men tillräckligt för att jag undviker stället i mesta möjliga mån.

2007-10-03 @ 16:45:01
Postat av: SC

Om Lidl tar dig och naturvårdsfolket på långa transporter i lastbil, tillsammans med ubersunkvaror börjar jag förstå er motvilja. Mig har Lidl släppt ut efter jag betalt i kassan.

2007-10-03 @ 20:02:40
Postat av: /M

Jag .... vill inte ... prata ... om det :(

2007-10-03 @ 22:09:49
Postat av: Staffan V

Speciellt billigt är inte Lidl. Man kan handla billigare på både Willys och Coop med lite planering.

2007-10-04 @ 12:40:45
URL: http://blogg.interface1.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0