Chop Serrano

"Mot dekadens och för en sundare kultur" stod det på flygbladet som lämnades kvar.

Fyra maskerade unga män vandaliserade Andres Serranos utställning på Kulturen i Lund ikväll. Med formuleringen de lämnade efter sig förmodar jag att det är nynazister som har återanvänt en traditionstyngd metod för att bevisa att de är mindre en ideologisk avart än en evolutionär återvändsgränd.

Om någon ryggar tillbaka inför den beskrivningen av dem vill jag bara säga att jag försöker vara dem till lags genom att tillämpa deras eget "tänk" på dem. Lika för lika så att säga. Det var ett poppis tänk på medeltiden, som känns som en mer relevant kontext för dem. Min välmening känner inga gränser, även om deras poäng i tillvaron efter renässansens intåg gör det på ett markant sätt.

Kommentarer
Postat av: SC

Det värsta är ju att de var anonyma - Länsstyrelsen i Malmö måste protestera och dela ut fria järnrör år oss som vill motdemonstrera.

2007-10-05 @ 21:53:53
Postat av: /M

Eller organisera Anonyma Nynazister för de som är redo att släppa taget och underkasta sig Gud - så som de uppfattar honom.

2007-10-05 @ 22:27:35
Postat av: SC

Du har rätt, föreningen Anonyma Nazister är mer konstruktivt, och har lättare få bidrag än vi till järnstänger.
Måste dock samtidigt säga att utställningen har fått den marknadsföring som den behöver - Kyrkan och Nazisterna i gemen-samhet.

2007-10-05 @ 22:55:20
Postat av: /M

Mjo. Men jag är sur för att jag inte har hunnit se den än och inte vet om några bilder har förstörts eller kommer att bli ersatta. Jag får lust att göra en bild med titeln Piss Adolf >:(

2007-10-05 @ 23:03:17
Postat av: SC

Kan vi inte be Sony sponsra nya kopior?

2007-10-05 @ 23:27:37
Postat av: /M

Haha! Det tog några sekunder innan jag fattade vad du menade :D

2007-10-06 @ 12:02:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0