Tvi vale

Jag skulle vilja passa på att tacka Göran Skytte för att han har öppnat mina ögon i dagens ledare i svenskan: Självklart är det den som köper tjänster svart som är offret i det obeskattade utbytet. Offer för ett hänsynslöst utbud av förbjudna lockelser, som de inte har styrkan att stå emot. Det måste ju vara som för en man att få se en kvinnas nakna armbåge och överkommas av lusta. Jävla barnpassare, städare och byggarbetare! Ni har förstört landets moraliska ryggrad, era sedeslösa fresterskor! Tvi vale!

Kommentarer
Postat av: liberum-weto

Det är inte där problemet finns. Om jag skulle betala någon för att klippa gräsmattan, så skulle högsta kostnaden ligga på adminstration av att fylla i alla uppgifter som behövs för skattemyndigheten - inte skattekostnaden. Därför avslöjar jag här på bloggen att jag ger min son pengar för att klippa gräsmattan - Det är nu upp till adminstratören att driva detta ärende vidare - fast han vet ju inte om jag har gräsmatta ens.

2007-11-10 @ 16:15:12
URL: http://blogg.passagen.se/liberum-weto
Postat av: /M

Vad skulle han säga om han fick F-skattesedel i julklapp? :)

2007-11-10 @ 16:35:14
Postat av: Missy M

Jag är ju då en av de där svartjobbarna han talar om. fast en medelklassbortskämdunge som ibland fick dineros för att passa bröder och familjebekantas barn. Jo, jag fick pröjs av min farsa när jag skulle rengöra gräsmattan fri från maskrosor också. Jag trodde inte detta om mina föräldrar!!!!

2007-11-10 @ 18:27:48
URL: http://metrobloggen.se/missym
Postat av: /M

Skämmes Missy, fattar du hur du har fördärvat för dina föräldrar!?

2007-11-10 @ 18:29:27
Postat av: liberum-weto

Rätt åt Missy M, som skapa sådan ångest över mina citrusfrukter på balkongen. Jag kommer
som bot fortsätta påvisa möjligheter att spara energi, och var vi kan finna nya energikällor. Visste Du att en timme med motorgräsklippare motsvarar 100 mil körning med bil när det gäller utsläpp - fast jag antar att maskrosor gick till vinbryggd och sallad?

2007-11-11 @ 01:27:31
URL: http://blogg.passagen.se/liberum-weto
Postat av: Purgatid

Varför får man inte skära i dessa retoriker?
Deeeeet är en gåta.

Oavsett - vilken jävla larvpotta. Precis som du skriver. Det finns väl för fan ingen som föredrar att jobba svart, mot vitt? Ingen med en IQ större än sin skoastorlek i alla fall. Allting i hela jävla världen grundas ju på den skatt man betalar in. Pensionen, a-kassa, meriter, osv osv. Det måste väl ändå till en något förjävla efterbliven person för att inbilla sig att det är mer fördelaktigt att jobba svart än vitt?

Nej, nu får de fan ta och kamma sig lite... Tycker jag. Det är givetvis den som betalar svart som borde malas ned, putrifieras och spridas ut över Ugandas åkrar, där de skulle göra mer nytta som gödning än som retoriker här i Sverige.

2007-11-12 @ 01:21:23
URL: http://purgatory.blogg.se/
Postat av: Bull

För inte så länge sedan läste jag en debattartikel om att ledarsidans värde hade urholkats och att tiden för dessa var förbi.
Jag börjar inse att de hade rätt.

2007-11-12 @ 12:13:17
URL: http://bull.kinkig.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0