Leka doktor

Doktor Kjöller diagnosticerar sveriges ryggpatienter i gårdagens signerat i DN. Jag har också lekt doktor i mina dar, fast aldrig med riktiga patienter, och aldrig offentligt på ledarplats. Så det här, lite mindre genomtänkta inlägget om folkhälsa fick mig att skruva på mig av generat obehag.

Fast det finns en positiv sida på pinsamheten. Om Hanne K blir utbränd och tappar förmågan att skriva kloka texter för dagstidningarna kan hon säkert få jobb som förtroendeläkare åt försäkringskassan. De kan också diagnosticera patienter schablonmässigt med otillräckligt informationsunderlag.

Kommentarer
Postat av: liberum-weto

Jag har ont i ryggen, och längtar efter solen. Jag skall bygga en bokhållare på träningscykeln, för det finns inga program att se på TV. Jag får häva i mig kaffe för jag är trött. Vad är diagnosen?

2007-11-25 @ 22:21:41
URL: http://blogg.passagen.se/liberum-weto
Postat av: /M

Enligt doktor Kjöler kan du inte hantera tristessen i livet. Det är bara att bita ihop.

2007-11-25 @ 23:00:13
Postat av: Purgatid

Jag får ont i hjärnan av idioter.
Kan man bli sjukskriven för det?

2007-11-25 @ 23:55:23
URL: http://purgatory.blogg.se/
Postat av: liberum-weto

Det var ju tråkigt, vet bara inte när jag skall få tid leta reda på var den är. Vad skall bita ihop över?

2007-11-26 @ 00:19:32
URL: http://blogg.passagen.se/liberum-weto
Postat av: /M

Purgatid, om du är riksdagspolitiker kan du alltid köpa något privat på riksdagskortet så att du behöver ta time-out när du får en massa frågor av pressen.

2007-11-26 @ 11:20:21
Postat av: /M

SC, jag tror hon menar att man ska bita ihop över att livet kan va tråkigt om man inte är ledarskribent på DN.

2007-11-26 @ 11:22:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0