Blä

På blogg.se kan man

...inte klippa och klistra text hur som helst om man inte använder internet explorer. Med firefox får man upp ett inmatningsfönster att klistra in texten i, varpå den matas in - utan radbrytningar.

...inte använda länkverktyget med firefox eller safari, men det funkar med internet explorer

...inte kommentera hur som helst, ens om man är bloggens upphovsman. Åtminstone inte i firefox.


men jag vill minnas att det stod att man helst skulle använda firefox en gång i tiden.



Jag börjar bli trött på den regredierande användarvänligheten. I den här takten får man säkert börja använda mekaniska switchar för att mata in textens ascii-kod som binärkod om 3-5 år.

Kommentarer
Postat av: liberum-weto

Det är enkelt att prova på (de bjuder gratis), och kul komma igång, men sen är man fast och börjar upptäcka att det finns nackdelar - men man har ju kommit in i en krets - så det är svårt bryta sig ur. Förre eller senare måste man rycka upp sig och byta miljö.

2007-11-14 @ 23:18:19
URL: http://blogg.passagen.se/liberum-weto
Postat av: /M

Wordpress verkar fungera bra. Problemet är att man måste engagera sig så mycket i wordpress funktionalitet och uppgradera och designa för att få det att fungera tillfredsställande. Frihet är det ju, men för mig som inte tycker att det är spännande att sätta sig in i nya system hela tiden kittlas inte av den friheten.

2007-11-14 @ 23:39:02
Postat av: liberum-weto

We stay with the junkie? Det var Du som fick igång mig med blogg, och nu sitter jag fast. Finns det metadon för bloggare?

2007-11-15 @ 02:07:05
URL: http://blogg.passagen.se/liberum-weto
Postat av: joel

wordpress tvingar dock ner även den bästa hårdvara på
knä vid minsta tecken på hög tarfikmängd..

vilket iofs säkerligen inte är relevant för så många..men ändå..

2007-11-15 @ 03:23:55
URL: http://on.tehintarweb.se
Postat av: /M

Joel, det är i varje fall inte relevant för mig, och lär aldrig bli det heller :)

LW, jag tror det är bäst att gå cold turkey. Gärna genom att begrava sig i arbete.

2007-11-15 @ 16:16:14
Postat av: Purgatid

Det bästa sättet att sluta blogga är att engagera sig i internetporr. Nu vet jag iof inte om det är bättre i slutänden, men det funkar i alla fall.

2007-11-15 @ 17:46:52
URL: http://purgatory.blogg.se/
Postat av: /M

Blir inte det väldigt enahanda?
Tona in: Ansträngt skratt.

2007-11-15 @ 17:52:19
Postat av: liberum-weto

Jag tror inte min hustru skulle uppskatta att jag följde purgatids råd. Det framgår inte om det var aktivt eller passivt deltagande heller.

2007-11-15 @ 22:26:45
URL: http://blogg.passagen.se/liberum-weto
Postat av: jimjimblund

prova AVANT browsern istället.snabbare än räven och byggd på(100%ig förbättring av)IE.
avant!!!

2007-11-18 @ 05:44:35
URL: http://jimjimblundoo.blogspot.com
Postat av: /M

Men Avant är väl bara ett grafiskt skal på IE (+ lite funktioner som borde finnas redan från början)?

2007-11-18 @ 13:17:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0