Misantropchock

"Själv tackar jag bloggandet för att jag återfått den negativa människosyn jag hade under tonåren. Det är skönt att slippa tro att människor är goda. Allt blir så mycket enklare när man utgår ifrån att alla människor är elaka tokar - man blir ständigt glad av att möta alla som inte är som man trodde."

Ur Christopher Aqurettes (första) kommentar till Blogge Bloggelitos inlägg om näthatsdebatten.


Eftersom han är nämndeman vid Malmö tingsrätt hoppas jag att det bara var något sarkastiskt han slängde ur sig i en raljant anda. Annars tycker jag verkligen synd om de som hamnar framför skranket hos honom.

Kommentarer
Postat av: C. L. K. Aqurette

Du behöver inte oroa dig. Jag är alltid mycket noga med att det är åklagaren som har bevisbördan. Ingen är skyldig förrän brott har bevisats. Min negativa människosyn kommer nog till uttryck mer när jag surfar på internet än i verkliga livet.

2007-05-21 @ 09:59:17
URL: http://www.aqurette.com
Postat av: /M

Hej där. Skönt att höra
(Det sista kan jag nästan föreställa mig också)

2007-05-21 @ 10:38:51
Postat av: cleo

Oj!

2007-05-23 @ 11:59:22
URL: http://inredningsbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0