Svenska talibaner

Jag blir för upprörd. Du kan vara en falsk tolkning Birgitta Rydberg...

...för du tror väl inte på allvar att någon utanför ditt kotteri köper dina hittepåargument? Du har förvisso rätt i att polariseringen i debatten måste få ett slut. Ni som lever i en dogmatisk fantasivärld måste helt enkelt rensas ut från maktens korridorer till förmån för individer som inte är den sortens intellektuella amöbor som tror att tillgången på rena kanyler har en inverkan på missbruket av narkotika. Om man inte räknar in missbrukare som faller bort av smittor de ådrar sig från smutsiga sprutor det vill säga. Och när jag har läst dina argument skulle det faktiskt inte förvåna mig om du hellre ser att en heroinist dör av aids än tar en sil till. Helt allvarligt. I en religiös kontext finns det en särskild plats i helvetet för de som låter människor lida och dö av principiella skäl. Men det är säkert inget att bekymra sig om. Här i det sekulariserade norden kallar vi er bara talibaner och föraktar er från a till ö.


image336



Kommentarer
Postat av: joel

sen att det i stockholm (som inte har ett sprutubytesprogram) har upptäcks nio nya fall av hiv bland missbrukare det senaste året och ett fall i lund/malmö (som har ett sprututbytesprogram) ja..vad ska man säga..det är ju uppenbarligen något som tyder på att sprututbytesprogram är ineffektiva

2007-07-23 @ 23:08:50
URL: http://on.tehintarweb.se
Postat av: joel

sorry..jag läste tydligen fel..
det har inte registrerats ngn med ny hiv i lund/malmö sedan år 2000

2007-07-23 @ 23:14:08
URL: http://on.tehintarweb.se
Postat av: Purgatid

Vilken är den speciella platsen i helvetet?

2007-07-24 @ 20:34:07
URL: http://erabok.blogspot.com/
Postat av: /M

Mellan åttonde och nionde kretsen. Ante Caïna så att säga. Kain slog ihjäl sin köttslige bror. Knarktalibanerna låter sina bröder i en vidare bemärkelse dö för sina sjuka principers hand...
Då sade HERREN till Kain:
Var är din broder Abel?
Han svarade:
Jag vet icke; skall jag taga vara på min broder?
Då sade HERREN:
Vad har du gjort! Hör, din broders blod ropar till mig från jorden. Så vare du nu förbannad och förvisad ifrån åkerjorden, som har öppnat sin mun för att mottaga din broders blod av din hand. När du brukar jorden, skall den icke mer giva dig sin gröda. Ostadig och flyktig skall du bliva på jorden.

2007-07-24 @ 22:02:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0