sabotage



Mats Johansson (M) har postat en dementi till påståendena att han är en motståndare till bloggar och andra gratismedia i sin (kommentarsbefriade) blogg. Han menar att han tvärtom hyllade bloggosfären i början av sitt anförande. Jag använder egentligen bara detta som svepskäl för att posta Sabotage-videon, även om man egentligen inte behöver något skäl för att göra det. Men trots det egentliga skälet till att jag tar upp det här kan jag inte låta bli att undra hur det kommer sig att två, av varandra oberoende bloggare uppfattade samma sak om det inte uttrycktes. För att vara en erfaren räv från gammelmedia visar Johanssons reaktion en märklig brist på förståelse för vad bristande kommunikationer kan innebära. Där finns ingen reflektion över vad som kan ha gått snett om han verkligen inte sa det han påstås ha sagt. Där finns bara ett förnekande kombinerat med nedlåtande omdömen om de som har reagerat. Nu är ju nedlåtande omdömen inget väsensfrämmande för mig, men för det första är det inte jag som försvarar mig och för det andra sitter jag inte i riksdagen. Hur som helst. Trots det höga bisarrvärdet i det han påstås ha sagt övertygas i alla fall inte jag av hans dementi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0