Wikipedia

Apropå det här inlägget om Jan Kallbergs artikel i wikipedia upptäckte jag precis att någon har skrivit en wiki-artikel om banal.blogg.se.

wikipedia
(Större version)


Den var kanske en smula överdriven, och blir därför inte så långlivad.

Övertydlig parodi på Kallbergs omfattande fåfänga åsido så oroar det mig en smula att jag använder wikipedia som referens så ofta som jag gör utan att egentligen ha en aning om varifrån informationen kommer. I Kallbergs fall är det komiskt och harmlöst. Det finns dock betydligt dystrare möjligheter för mer svåridentifierade felaktigheter eller övertramp. Eller som Stephen Colbert säger om sin wikiality-teori: På wikipedia blir något sant om bara tillräckligt många håller med om att det är sant, oavsett om det verkligen är sant eller inte.





Andra bloggar om: , ,

Kommentarer
Postat av: Purgatid

Hahahahahaha!!

2007-02-24 @ 06:42:09
URL: http://purgatory.blogg.se/
Postat av: Dan (gearhead)

haha.... :))

2007-02-26 @ 08:00:38
URL: http://vardaglighet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0