Sällström

Johanna Sällströms bortgång. Jag hade inte tänkt skriva något om det för att det vore så futtigt. Det är så fruktansvärt, outsägligt sorgligt, speciellt för hennes lilla dotter som förlorade sin mamma. Men Sydsvenskan antyder att hon begick självmord. När man ser hennes ögon på alla pressbilder som har snurrat runt i media nu är det kanske inte så överraskande ... som att kvällstidningarna inte har vältrat sig i hennes olycka som de brukar göra under dylika omständigheter. Men det är väl bara en tidsfråga. Jag minns särskilt hur en av dem skrev om hur ovärdigt Micke Dubois slut var, samtidigt som de benämnde honom Svullo på löpet. Jag ser inte fram emot den närmaste tidens skriverier.




Andra bloggar om: ,

Kommentarer
Postat av: Martin

Vart antyder dom att det var självmord?

2007-02-15 @ 15:42:15
URL: http://rstvideo.com
Postat av: /M

I det näst sista stycket. Man skulle ju kunna anta att det är en oavsiktlig effekt, men sydsvenskans (liksom svenskans och dn:s) reportrar är mycket medvetna om sitt språkbruk och vad en sådan mening signalerar i sammanhanget.

2007-02-15 @ 15:55:18
Postat av: /M

Jag hoppas förstås väldigt mycket att det var oavsiktligt.

2007-02-15 @ 15:59:13
Postat av: Purgatid

Jag brukar hoppas att jag vinner på lotto, M.
Det känns som ungefär samma sak.

2007-02-15 @ 16:04:01
URL: http://purgatory.blogg.se/
Postat av: Krill3

Du kommer alltid finnas i mitt hjärta, du kommer alltid vara den bästa, och du kommer förbli älskad av mig och säker många många flera!!

2007-07-22 @ 13:38:32
URL: http://www.Apberget.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0