Min korta bloggfrånvaro

Det har inte blivit några inlägg idag. Förklaringen är att jag har haft ont i magen ett tag, så jag gick till en läkare jag känner. Hon sa att det med största säkerhet var akut blindtarmsinflammation och att jag behövde läggas in omedelbart. Det tyckte jag var lite drastiskt, så jag tackade för hjälpen och gick till en annan läkare jag känner. Han gav mig samma svar. Men de förstår inte vilka ekonomiska värden som går förlorade om jag sjukskriver mig utan att vara absolut säker på att jag kommer att dö om jag inte gör det. Man kan ju för fan inte bara chansa när det gäller så viktiga saker! Så jag gick vidare till alla mina 99 läkarvänner som alla sa samma sak. Då gav jag upp och gick till företagshälsovården.

Där sa de att det förmodligen berodde på att jag oroade mig för magsmärtorna. Om jag tänker på något annat så går det nog över. Den första läkaren jag besökte sa att företagsläkaren på mitt företag har betalt för att minimera sjukfrånvaron utan hänsyn till det faktiska hälsoläget, och att jag borde lyssna på de andra läkarna, som inte bara var i 99-procentig majoritet, utan även opartiska. Men jag blev arg när jag fick höra ad hominem-angrepp och skrek tillbaka att bara för att företagsläkarna tjänar tre gånger så mycket som de andra läkarna för att hålla igång produktionen så behöver det inte betyda att de har fel! Inte ens om de är i så våldsam minoritet! Så nu sitter jag här och väntar på att problemen skall försvinna. Under tiden är det business as usual.






Andra bloggar om:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0