Kravmärkt minister

Utbildningsminister Leijonborg vill indirekt öka språkkraven i skolorna så att framtida generationer kan möta globaliseringsutmaningen på fler än två språk. Han vet vad han pratar om när han konstaterar att det är viktigt att kunna tala fler språk. Själv hanterar han åtminstone fem: svenska, engelska, politikertunga, maktspråk och populismsvenska.



Edit:
Enligt Purgatid kan Lars Leijonborg inte tala engelska, utan använder sig av "något skumt fonetiskt blandspråk. typ som att prata Leet i rapform". Men fyra språk är inte dåligt det!


Kommentarer
Postat av: Purgatid

Det var min uppfattning i alla fall. Jag tror inte ens enigmadekodern skulle kunna dechiffera vad han egentligen sade. Men jag kan ha fel, trots allt, han kanske var sjukt packad eller hög eller något. Jag vet ju faktiskt inte.

Har man inte ordentliga fakta om det man talar om skall man vara försiktig med att påstå saker.

Det sista skall jag nog förresten maila Lars och berätta.

2007-02-22 @ 18:49:11
URL: http://purgatory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0