BANAL BLOGGUTMANING!

D E N
B A N A L A
B L O G G U T M A N I N G E N

som kom av sig



Jag hade tänkt lämna mitt bidrag till att göra internet till en odräglig plats genom att instigera en bloggutmaning. Alla som kommer hit skulle få lista vilka böcker de tänker (eller vill) köpa på bokrean nästa vecka. Okej, kanske inte alla. Jag ser på domänerna att det finns några som aldrig skulle erkänna att de har varit här. Men de andra skulle jag göra livet jobbigare för en stund.

Fast man kan ju inte bara slänga ut en bloggutmaning utan att själv ta sig an den. Och sanningen är den att det inte finns en enda bok i årets kataloger som jag vill köpa. Några har jag ju läst redan så de går bort.  Sen behöver jag egentligen inte fler dammsamlare. På sätt och vis är jag en själv. Jag är alltså mycket fäst vid biblioteket. Det blir med andra ord ingen bloggutmaning. SÅ SKIT I DET DÅ! Eller skriv något om vilka böcker du inte tänker köpa om du är masochistiskt lagd.





Kommentarer
Postat av: Purgatid

Samtliga. Jag tänker inte köpa samtliga böcker.

2007-02-22 @ 19:12:29
URL: http://purgatory.blogg.se/
Postat av: Bull

Jag tänker inte köpa något av Dan Brown. Inget annat heller, i och för sig. Men det känns viktigt att absolut inte köpa något av Dan Brown. Om nu bara andra kunde följa mit goda exempel...

2007-02-22 @ 19:57:47
URL: http://bull.kinkig.se
Postat av: Rebecca

Tyckte inte någon bok verkade vara nåt att ha. Kanske akademibokhandeln har några bra böcker, men annars... näeee.

Den som ligger närmast på min lista att köpa för tillfället är Erich Neumanns - The Great Mother eller Belzonis bok Belzoni Travel's (handlar om Belzoni som reste runt i Egypten på 1800talet och letade efter egyptiska artefakter).

2007-02-23 @ 01:07:02
Postat av: Dan (gearhead)

Måste man läsa dem också?

2007-02-23 @ 07:54:20
URL: http://vardaglighet.blogspot.com/
Postat av: /M

Bull, trevligt att se att någon annan tar Dan Brown som en personlig förolämpning :)


Rebecca, så jag inbillade mig kanske inte när jag tyckte att utbudet var skralt i år!



Dan, det är väl ändå överkurs? Så du kommer in på högskolan om du gör det, typ.

2007-02-23 @ 11:43:11
Postat av: Henrik

Utmaningen borde kanske vara att lista tre sätt man vill ta livet av Dan Brown?

Eller hur man vill avrätta alla som skickar runt utmaningar?

2007-02-23 @ 12:24:32
URL: http://thingsthatbotherme.blogg.se
Postat av: joel

Jag avskyr bokrean..eller jag har lärt mig att leva med det nu så det är inget större problem längre.

Men jag avskyr ändå skiten. Bokrea..lyssna på ordet..
det är onekligen lockande..rea på böcker...nästan så jag blir lite varm i kroppen. Jag köper relativt mycket böcker så en rea på just dessa låter ju som en skänk från ovan. Tills man tittar på utbudet. Akademibokhandelns katalog har 4 sidor om matböcker...och en sidspalt med filosofiböcker. Ganska många sidor med thriller och deckare, men bara 2st science fiction-böcker.
För några år sen så kom jag på att man kanske kunde utnyttja rean till att köpa ordböcker ivarjefall..
Men av ngn anledning så känns bonniers korsordslexicon inte lika lockande som SAOL.

2007-02-23 @ 15:37:55
URL: http://on.tehintarweb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0