Nedgradering

Den västra skåneregionens största bank heter Sparbanken Finn. Det är en fristående bank sen sparbankerna och föreningsbanken slog sina påsar ihop. Den är involverad i kulturlivet i regionen med en mängd fonder och stipendier och finansierade bygget av Lunds konsthall en gång i tiden om jag inte minns fel. De har dessutom lyckats med konststycket att uppgradera sin gamla, lite halvtaskiga internetbank till att bli Sveriges gissningsvis sämsta internetbank. Någonsin. Den är för närvarande så usel och användarovänlig att jag överväger att byta bank bara av den anledningen. Det enda positiva med den är att om någon lyckas kapa mina inloggningsuppgifter så har skurken ganska små chanser att komma över mina pengar.

Undrar om det redan finns en facebookgrupp för folk som hatar Finns internetbank. Och om man kan få finansinspektionen att länka till den under hot om att Carina Rydberg kommer att skriva en debattartikel om de inte gör det.

Kommentarer
Postat av: liberum-weto

Det ingår i omtanke om spararen att de skall ha gott om tid för att inte genomföra spontana och onödiga köp. Det är för ditt eget bästa.

2007-12-15 @ 14:16:37
URL: http://blogg.passagen.se/liberum-weto
Postat av: /M

Men det vore praktiskt om man kunde betala det man redan konsumerat :(

2007-12-15 @ 15:23:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0