Kära Tomten


Fick en eländig eländesutmaning av Smyg om att skriva en önskelista (inför julen?) med sju önskningar. Jag vill inte helt säkert påstå att det här mina djupaste önskemål så som de hade blivit förverkligade i Zonen. Det var bara det här jag kom på nu.


1. Mer tid till allt man vill göra för sig själv och andra. Dagarna och veckorna rusar fram för snabbt.


2. Mer ork att uttnyttja tiden. Att zonka bort några timmar på kvällen är överskattat.



3. Mer fokus och självdisciplin att utnyttja orken och tiden.



4. Att tur och otur spred ut sig lite jämnare. Som det är nu får jag (som de flesta antar jag) omfattande kluster med negativa utfall i vilka områden man än talar om. Positiva utfall kommer iofs också i kluster, men jag skulle föredra att slippa klustren oavsett utfall.


5. Jag skulle vilja kunna spela och komponera musik och sjunga.


6. Jag önskar även att jag kunde skriva bättre. Speciellt dialog.


7. Att ha mycket pengar och god hälsa tills jag trillar av pinnen på ett kick... istället för att tyna bort på ett välgörenhetshospice eller nåt sånt.



Jag skickar inte vidare utmaningen till någon, men den som känner sig manad får gärna plocka upp den på eget bevåg. Tag, you're it! Om du vill.


Kommentarer
Postat av: Smyg

Se där, det gjorde väl inte så ont. Och uppenbarligen sammanfaller en del av våra önskningar. God jul, by the way!

2007-12-16 @ 17:31:30
URL: http://smyg.wordpress.com
Postat av: /M

Ack, traumat :)

Och god fortsättning!

2007-12-16 @ 17:53:45
Postat av: liberum-weto

Vad önskar du dig, att inte vara du -- eller så hade väl önskning 7 -- i överflöd hade fixat resten - även att folk lovordat nr 5-6 oavsett verkligt resultat.

2007-12-16 @ 18:40:34
URL: http://blogg.passagen.se/liberum-weto
Postat av: /M

Jag tror iofs inte att mina förmågor definierar vem jag är. Jag hade nog varit ungefär samma person även om jag kunde sjunga och bara behövde sova 4 timmar per natt. Vad önskar du?

2007-12-16 @ 19:00:10
Postat av: liberum-weto

Att jag kunde tro på tomten, och politiker

2007-12-17 @ 00:25:02
URL: http://blogg.passagen.se/liberum-weto

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0