pwnd


image341


Aftonbladet refererar TT som refererar en engelsk forskningsrapport som visar att små barn påverkas starkt av matreklam. Tre-till-femåringar tyckte att identisk mat smakade godare om den serverades med McDonald's logotyp.

Den som har läst listan över kategorier kan säkert lista ut vad jag anser om reklam som riktas mot barn, så det vore en öppen dörr att sparka in. No offence till de reklamare som hittar hit ibland :)

En annan infallsvinkel är att jag skulle vilja delta i ett sånt experiment jag med. Det skulle vara intressant att se om det vaga illamåendet jag brukar känna efter att ha ätit en traditionell donkenmeny är psykosomatisk eller om jag har blivit så gammal att jag inte tål skitmatsbelastningar längre.

Hmm. Den tankegången gjorde mig deppig.

Kommentarer
Postat av: Bull

Non taken.
Jag har gjort precis den sortens test, fast med vuxna människor och öl. 20-35 åringar tyckte att identisk öl var mycket godare när de INTE fick se Pripps Blå-loggan.
För det är klart att man har smak. Man är ju inte en sådan som gillar lågprismärken, heller?

2007-08-09 @ 13:27:24
Postat av: /M

Shitz, här har jag gått och inbillat mig att pripps blå faktiskt smakar äckligt o_O

2007-08-09 @ 19:19:11
Postat av: Bull

Ledin, Nilsson & Co kan ha den effekten...

2007-08-10 @ 10:51:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0