Fearless

Ett stort problem med Fearless för mig var att den etablerades som ett historiskt drama, för att sen visa sig vara en iscensättning av den kinesiske spiderman's jedidueller. Det är lite som om det skulle smyga omkring flatulenta ninjamördare i sovrummet i Scener ur ett äktenskap. Ett annat problem var jag själv, eftersom jag i min västvärldscentrering inte har en suck att läsa av hälften av koderna som filmen kommunicerar med. Tror jag i alla fall. Det är lite svårt att avgöra när man inte vet vad man tittar på. Det som var sanslöst bra var däremot effekterna och koreografin. Om man kunde komma över att det liknade Tom&Jerry mer än ett historiskt drama det vill säga. En annan positiv sak var att de behöll det personliga perspektivet, Yuan Jias personliga utveckling, genom hela filmen. Det är annars något som lätt kastas ut med badvattnet i tjoffsmockfilmer.








Andra om: , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0