Dagens citat

Karl McFaul (Piratpartiet) skriver på sin blog:

Göran Persson förklarar i Ekot att när han lärt sig mer om vad som hänt beträffande Folkpartiets spionage och dataintrång mot Socialdemokraterna; är det ju att jämföra med att någon kommit över nyckeln till min lägenhet. Och när jag gått ur min bostad går man in och rotar och river och letar. Sedan när jag kommer hem igen ser jag inte att någon har varit där.


Jämför nu dessa perssonska känslor av obehag med de förändringar ang. övervakning som hans egen regering med Tomas Bodström i spetsen verkar för ska börja gälla om ett är, om inget görs (Prop. 2005/06:178):

Polisen kommer få bryta sig in i ett hem i smyg och installera buggningsapparatur med sändare. Man kommer inte i efterhand behöva informera den buggade om att avlyssning har skett. Även tidningsredaktioner ska kunna buggas.


Läs resten här




Fast jag tycker att han missar att det faktiskt är skillnad på folk och folk på ett ståndsmässigt sätt när det handlar om spionage. Och så är det ju skillnad på riktad avlyssning och måfå dito. En del har faktiskt saker att dölja och de skall ju inte behöva få den informationen belyst som om de vore vanlig simpel pöbel. Folkpartiet visade att riktad avlyssning är mycket mer effektivt än regeringens planerade kaotiska avlyssning av vad som helst. Så jag säger  sätt upp en genomsnittlig tidsrymd där befolkningen klassindelas av en lämplig institution, avlyssnas och underkastas en adekvat tukt, låt oss kalla denna period för en ny medeltid


Kommentarer
Postat av: Karl McFaul

Ha ha! "ny medeltid", sjukt rolig du var där :-))
Känner mig hedrad att få citeras på din blogg, tack!

Upptäckte att jag inte var den ende som slagits av denna festliga koppling, kolla även Lars Olofsson:

Folkpartiet och Socialdemokraterna sitter i samma båt

2006-09-06 @ 11:49:40
URL: http://mcfaul.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0