The scourge of blogiality

Som ett kedjebrev på posten...


1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?

Bérenger
till Jean. En noshörning, tyckte jag det var? Eller hur?
(Eugène Ionesco, "Noshörningen". Någon dag kommer jag säkert att börja läsa den också).


2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Omslaget till John Coltranes "Olé Coltrane". Men var är skivan?

3. Vad var det senaste du såg på TV?
Det minns jag inte

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
1:20 (Den är 1:16)

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Ingenting, inte ens vinden.

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
I eftermiddags gick jag hem.

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
Skadestatus i mitt hattrick-lag.

8. Vad har du på dig?
T-shirt och underkläder. (Det är sent).

9. Drömde du något i natt?
Jag tror det, men jag minns inte.

10. När skrattade du senast?
För en liten stund sen när jag snurrade runt på youtube. Den här snutten fick mig att skratta så jag grät.

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Inget kul. Jag skulle vilja ha några Blaue Reiter-tavlor. Äkta alltså. Kandinskys tavlor är obeskrivligt mycket bättre i verkligheten än i tryck. August Macke. Franz Marc. Ack ja.

12. Har du sett något konstigt på sistone?
Har man ögonen med sig ser man något konstigt varje dag.

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Det finns värre, men jag tycker inte om dem.

14. Vilken var den senaste film du såg?
"Fearless". Jag skrev några ogenomtänkta, futtiga rader om den här på bloggen.

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Ett hus från den första halvan av 1900-talet tror jag.

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Uhm, vad skulle det vara? Istället för att klippa fingernaglarna biter jag på dem för att hålla dem korta.

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Om man slipper att ta hänsyn till realism också så skulle jag ändra så att det fanns tillräckligt med resurser av allehanda slag, och att deras fördelning var sådan att ingen behövde lida, dödas, fördrivas eller utnyttjas i kampen om dem.

18. Tycker du om att dansa?
Nej.

19. George Bush?
...är ett fullgott bevis på att intelligent design är ett felaktigt koncept.
...upplever jag som komplex för att han är korrumperad på så många nivåer
...får Nixon att framstå i god dager

20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Jag har inte tänkt på det.

22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Ja, i alla fall på vintern.

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
I sista versen av Vem skall trösta Knyttet skrev Tove Jansson "glöm bort hur hemskt det var och minns att allt det roliga är kvar!" Det låter som en bra start på efterlivet.

24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
Den förbannelsen faller över de fyra första bloggarna som läser detta.
Ni får rapportera tillbaka i kommentarsfältet mohahaha!





Andra bloggar på temat:

Kommentarer
Postat av: Bull

Du är en OND människa! Här har jag äntligen hittat en blogg som varken innehåller glittriga nalle-bilder med upplyftande budskap eller inlägg om att "nu skall jag ta mig en kopp kaffe" och där ordet Kjamiz inte används som avslutning... Och så gör du mig detta!?
Men visst, jag skall minsann avslöja min inställning till dans och Bush. Det kommer att bli olidligt spännande läsning.

2006-10-12 @ 09:16:21
URL: http://bull.kinkig.se
Postat av: /M

Jag tänker inte ens gnälla om den emotionella utpressning som fick mig att göra detta

2006-10-12 @ 10:22:27
Postat av: Dan (gearhead)

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?

Syftet med en röjningsinventering är att bestämma tidsåtgången och kostnad för en röjning.
(Skogsuppskattning Skogsinventering Christer Karlsson, Sven-Erik Westman).


2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
En programspecifikation

3. Vad var det senaste du såg på TV?
Top Gear

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
12.00 (Den är 11:53)

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Typ hissmusik...P4...vet inte vad det är.

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
I morse när jag förflyttade mig från bilen till jobbet.

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
QI, series 4 episode 1 med bla Jimmy Carr.

8. Vad har du på dig?
Jeans och stickad tröja.

9. Drömde du något i natt?
Ja.

10. När skrattade du senast?
För en liten stund sen när jag kikade på QI series 4 episode 1.

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
En jan stenmark kalender bla.

12. Har du sett något konstigt på sistone?
Ja.

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Det finns värre, men jag tycker inte om dem.

14. Vilken var den senaste film du såg?
"Guy X". Men bara i ca 20 minuter....såg aldrig klart den.

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
En jävla massa gamla bilar och ett stort garage

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Jag har en blogg.

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Typiska miss world prylar som fred på jorden och krubb till alla osv..bla bla

18. Tycker du om att dansa?
Nej.

19. George Bush?
...Jag ahr inte träffat honom men han framstår som en korkad marionett.
Vilket nästan är dummare i sig....

20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Ingen aning på rak arm....Walter/Alfred? :)

22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Ja.

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Hej! Jag finns inte.

24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
Rutger Hauer
Carroll Shelby
Robert McNamara
Brooke Shields

2006-10-12 @ 11:59:08
URL: http://vardaglighet.blogspot.com/
Postat av: /M

Oh, det hade varit kul att höra McNamaras ocensurerade åsikt om president Bush!

2006-10-12 @ 12:18:27
Postat av: /M

Tor, blogga mer om din skivbolagstid :)

2006-10-12 @ 12:25:42
Postat av: Bull

Skulle ju lägga in det också, ju...

1.Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
Inte förrän i slutet av 1950-talet fick man bukt med problemet. (Pokerhandboken av Dan Glimne.)

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
En bjälke som jag då och då slår huvudet i.

3. Vad var det senaste du såg på TV?
Slutet av matchen Sverige - Island.

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
9:27 (Korrekt tid 9:22)

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Kollegor som diskuterar en skiss och vilka bilder som skall användas

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Gick från parkeringen till jobbet. Ca 7 minuters grå promenad.

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
Skvaller om Ken Lennaard

8. Vad har du på dig?
Jeans, randig tröja och gamla sneakers

9. Drömde du något i natt?
Troligtvis. Men minns inte ett skvatt

10. När skrattade du senast?
När jag och en kollega diskuterade huruvida spontangymnastik (djupa knäböjningar) kunde kombineras med våra rökpauser.

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Närmast mig ? små tavlor med svartvita leksaksrobotar

12. Har du sett något konstigt på sistone?
Två arga transvestiter i upprörd diskussion med en man iförd mössa av staniolfolie. De borde veta bättre! Foliemössa är ett klassiskt varningstecken.

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Kunde varit värre. Det kan alltid bli värre.

14. Vilken var den senaste film du såg?
X-men III.

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Nya kompisar..? Ett äldre stenhus på Irland.

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Jag har en lätt fobi för tomatstjälkar. Inte så länge de sitter fast på tomaten, men så fort de har tagits loss och ligger lösa på diskbänken.

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Hmm, stoppa den globala uppvärmningen, kanske.


18. Tycker du om att dansa?
Nej. Ungefär lika roligt som att deklarera.

19. George Bush?
Bara ett ytterligare bevis på min privata tro. Gud finns ? men han gillar oss inte?

20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Salt. Peppar. Kanel? Nej, fan, det var mina hästar som skulle heta det. Tji, fick jag!

22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Ja. Det finns flera länder där jag skulle kunna tänka mig att bo.

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Jag skojade bara!

Fast det är ju roligare att fundera över vad jag INTE vill att Gud ska säga.
Jag vill inte att Gud skall säga. ?Det är för tillfället många döda som söker mig. Du har plats nr 48999666873.Jag kommer att ta hand om ditt ärende så snart jag kan. Du behåller din plats i kön. Tack för att du väntar.

24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
Eftersom min blogg inte finns officiellt ännu, så besparar jag folk från detta.

2006-10-12 @ 12:39:47
Postat av: Niklas Theodorsson

Jag undrar, vad heter Hattrick-laget? BK Tveksamma revolutionärer heter mitt.

2006-10-13 @ 19:50:19
URL: http://theodorsson.blogspot.com
Postat av: /M

Jag överväger att byta namn på mitt lag till BK Jävla Skanova

2006-10-16 @ 12:17:43
Postat av: tar mig frihet, kalla mig blogg fyra

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
"på många sätt hade talat till fäderna genom profeterna", D: Martin Luthers lilla Katekes med kort utveckling.

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Luftrummet.

3. Vad var det senaste du såg på TV?
Nyhetsmorgon, denna morgon.

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
12.04- rätt svar vet jag inte.

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Processorns fläkt, högfrekvent tjut från frysen, snuskhurtig kvinna på tv-sänt ordlekarprogram, bilar på avstånd.

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
I morse, vid femtiden. Kollade in dagen.

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
Ett tomt word-dokument.

8. Vad har du på dig?
Rundhalsad, grå-svart randig skjorta, gråa bomullsbyxor med flertalet fyllda fickor, gröna strumpor och en svart mössa.

9. Drömde du något i natt?
Ja. Mest vansinnigheter.

10. När skrattade du senast?
I morse, när jag såg på nyhetsmorgon.

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Oj. En vackert nedärvd bonad i lin, fyra tygtavlor med vulgära tryck i grälla färger, fem mindre affischer och en märklig gren jag hittade i sameland och spikade fast på väggen och gjorde en ljuskonstellation av.

12. Har du sett något konstigt på sistone?
Javisst. Senast en finklädd äldre man som med förvånansvärd spänst kom löpandes genom en gigantisk kohage ute i vad man brukar kalla "ingenstans".

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Jag förstod inte att det var en utmaning. Känner mig dum.

14. Vilken var den senaste film du såg?
Minns inte titeln. En hemsk film med många döda och fler än så som led. Jag försöker glömma, ni får ursäkta.

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Jag skulle köpa mina föräldrars skulder.

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Jag är en skör människa.

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Då skulle jag göra en systemåterställning och denna gång lyckas hjälpa dig.

18. Tycker du om att dansa?
Det vet jag inte så noga. Tänker mig att jag inte gillar bugg lika mycket som twist. Men det är rena spekulationer.

19. George Bush?
Nej.

20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Finns många namn. Har inte tänkt på detta, vill inte ha barn. Elias och Raija kanske?

22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Redan övervägt, flera gånger. Senast tänkte jag på Jämtland.

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
"Vad vill du göra nu?".

24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
Jag känner inte fyra personer och därför vill jag inte svara på den frågan, eftersom jag inte kommer fråga okända personer och tänker jag inte fråga dem vill jag inte lista dem under "vill fråga", för vill jag så frågar jag, menar jag.

2006-10-17 @ 12:04:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0