Nyliberaler hjärta Linda

När Stegö-Chilò avgick hördes det bittra röster från nyliberalt håll som sa att de minsann inte alls var de tonårstrotsiga narcissister som de tyckte att de hade blivit utmålade som i medierna. Är det bara jag som finner stor humor i att en massa nyliberaler gullar så kärvänligt de kan med Linda Skugge efter hennes krönika om "finkulturens" finansiering då? Varför finner jag det komiskt? För att Linda Skugge är massmediesveriges förkroppsligande av puerilt trots; hon är kvinnan som har gjort en karriär av en narcissistisk fixerad världsbild, fjortisvrede, missunsamhet, feltänk och språklig oförmåga därtill.

Kommentarer
Postat av: Tennis

"Linda Skugge är massmediesveriges förkroppsligande av puerilt trots; hon är kvinnan som har gjort en karriär av en narcissistisk fixerad världsbild, fjortisvrede, missunsamhet, feltänk och språklig oförmåga därtill." Det är ju sådär alla tonåringar är... Och vuxna också, fast dom visar det bara inte lika tydligt.

2006-10-26 @ 11:06:05
URL: http://tenniscresendo.blogg.se
Postat av: /M

Nej de allra flesta växer ur det på några år och nästan ingen gör sig en karriär på det.

2006-10-26 @ 11:10:35
Postat av: Purgatid

Hennes krönika kan mycket väl vara något utav det barnsligaste jag läst sedan min lillasyster författade en tre sidors historia om en häst.

Seriöst, vem publicerade krönikan? Jag känner knarkare som skriver intressantare, djupare och mer tankeväckande texter.

Skugge kanske behöver lite knark?

2006-10-26 @ 15:41:00
Postat av: /M

Det där är ändå en av hennes mer välskrivna krönikor

2006-10-26 @ 16:00:01
Postat av: /M

Hon kackade tydligen lite väl nära sitt eget bo den här gången http://www.resume.se/nyheter/2006/10/25/eva-bonnier-domer-ut-linda/index.xml

2006-10-26 @ 16:17:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0