Jag noterar vidare

Kulturministerns nyliberala syn på public service oroar 51 kända kulturarbetare i en debattartikel i DN idag. Om man bortser ifrån att den tar ut vissa saker i förskott och att det har hänt saker som kommer att påverka kulturministerns arbete, så ställer jag mig lite frågande till varför 50 av de listade namnen inte bekymras av att de står axel mot axel med en man som förnekar folkmordet i Kambodja och som anser att massakern på Himmelska fridens torg var rättfärdigat? Vilken sorts ethos siktar de på att utstråla? Gärna tv-licens, men först ett rejält folkmord?






Andra om: , , ,

Kommentarer
Postat av: josef

Han är en flitig kulturarbetare, arrangerar t.ex. intressanta utsällningar inom vitt skilda om råden som fotgrafi, konst, och skulptur, och skriver bra skön litteratur. Han har saman med peter kurman startat print-on-demand. Nog bör han vara med. Kanske borde dom ragga även yngre kulturarbetare till uppropet.

För övrigt vill jag rekomendera följande text fråm al intiqad, hizbollahs engelska nättidning, den är mycket läsvärd och ger en rätt heltäckande bild, av vad som är bland det centralaste i myrdals politik, antiimperialismen.

http://www.williambowles.info/guests/2006/0206/interview_jan_myrdal.html

slutligen; vi har sätt hur det gick i ryssland efter kommunismen, där har Kina klarat sig bättre, men är ett otroligt labilt land för tillfället. Myrdal såg, om jag fattar det rätt, rsken för en rysk utveckling som möjlig i och med de politiska spänningar som studenternas uppror underblåste. Jag har själv svårt att förlika mig med ett sådant ställningstagande men det förändrar lite sak. vad gääer kambodja tycker jag den sista debatten var lörorik för oss flesta, och den politiska dimensionen av erkänande och upprättellse för kambodjas folk kom fram bra.

2006-10-13 @ 01:42:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0