För att fira

För att fira att jag äntligen har gjort en playlist av mitt musikbibliotek. Yay!



1. Put your music player on shuffle.
2. Press forward for each question.
3. Use the song title as the answer to the question even if it doesn't make sense.

Will it be ok?
It's not for me to say
(Billie Holiday)


How are you feeling today?
Bad Boy Boogie
(AC/DC)


How do your friends see you?
Lost in Space
(Aimee Mann)


Will you get married?
Nu dillar han med maten
(Vilse i Pannkakan)


What is your best friend's theme song?
Ya ya
(Lee Dorsey)


What is the story of your life?
96 Tears
(Question mark and the mysterians)


What was high school like?
Masochism Tango
(Tom Lehrer)


How can you get ahead in life?
Don't need religion
(Motörhead)


What is the best thing about your friends?
Blues for Pablo
(Miles Davis)


What is today going to be like?
I Feel You
(Depeche Mode)


What is in store for this weekend?
Our Hospitality
(Komeda)


What song describes you?
Protect me from what I want
(Placebo)


How is your life going?
Merrily Rolling Along Sunswept Sunday
(Duke Ellington)


What song will they play at your funeral?
Shoe Salesman
(Alice Cooper)


How does the world see you?
Schaufensterpuppen
(Kraftwerk)


Will you have a happy life?
(Theme from) It Came From Outer Space


What do your friends really think of you?
Ramblin' man
(Hank Williams)


Do people secretly lust after you?
It ain't me babe
(Bob Dylan)


How can I make myself happy?
Wang Dang Sweet Poontang
(Ted Nugent)


What should you do with your life?
Lovin her was easier than anything I'll ever do again
(Richard Buckner)


Will you ever have children?
Beyond Belief
(Elvis Costello)





Kommentarer
Postat av: Purgatid

Vad firar du, exakt?

2006-10-26 @ 15:36:22
Postat av: /M

Att jag fick tummen ur och gjorde en playlist av alla låtar jag har så att jag kan lyssna på dem som melodiradion istället för albumvis. Har skjutit upp det i ett par år.

2006-10-26 @ 15:58:57
Postat av: Tor

Får jag fråga det banala oraklet?

Vad bör jag ha för frisyr?

Hur kommer det gå på min salstenta i kognitiv neuropsykologi?

Vilken är min bästa egenskap?

2006-10-27 @ 16:12:59
URL: http://tor.blogg.se/
Postat av: /M

Oraklet säger natural afro på A. Och att ett välstimulerat hippocampus fixar salstentan på B. Och att det finns så många att det är omöjligt att svara på C.

2006-10-27 @ 17:32:49
Postat av: Tor

Vad skönt med afro - jag hade faktiskt hoppats på att du hade råkat shufflat (förlåt språkpoliser världen över) fram The Afros - Feel it. Men chansen hade varit rätt liten att du hade haft den. Om du inte satt och knarkade YO MTV RAPS! tidigt nittiotal d v s. Då är chansen faktiskt större att du hade fått fram något jättefarligt som Kevin Rowlands frilla. Fast roligast hade det varit om du fått fram Scissor sisters...

2006-10-27 @ 20:34:45
URL: http://tor.blogg.se/
Postat av: /M

Det är fullt möjligt att jag har Happy Mondays - Kinky Afro någonstans ;)

2006-10-27 @ 22:32:20
Postat av: evisen

Den här listan snor jag, rätt av bara. Det går bra va? :)
Å på tal om snor, jag trodde att den bara var en tv-reklam, men det visade sig vara "nästan som reklam"... bara. Man kan gå med i Sveriges näsflöjtsorkester! http://www.snor.nu/mission.php Ja jisses...

2006-10-31 @ 22:31:13
Postat av: /M

Sno på bara. Näsflöjt är ingen stor grej under höst-vinter va?

2006-10-31 @ 23:17:13
Postat av: Erik

Haha, Beth Orton's "She cries your name" kom upp på fjärde frågan nerifrån. Tyckte jag var kul.

2006-12-02 @ 22:19:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0