bitching

Kolla in reaktionen på redaktionen. Fem personer på Expressen hamnade på tidningen Bons innelistor. Bon är "Sveriges i särklass mest sofistikerade och intressanta livsstilsmagasin som speglar samtida kultur och trender inom musik, mode, konst, design... och lite till". Det framgår inte vem som citeras. Alla expresseniter på listan är överraskade och glada. Jag med faktiskt. Dels för att "elit" plötsligt blev ett positivt laddat ord i kvällstidningen och dels för att tidningen Bon trots allt har redaktionellt material. Av värde. När jag har bläddrat i något tidigare nummer på pressbyrån har jag bara sett annonser och spretiga layoutövningar. Så det är både överraskande och roligt att tidningen har vuxit så mycket i kvalitet, pondus och inflytande att någon läser deras listor. Grattis alla som hamnade på dem!




Andra bloggar om: , ,

Kommentarer
Postat av: Dan (gearhead)

Hört att valrörelsen är på gång på Island?

2006-10-24 @ 07:43:31
URL: http://vardaglighet.blogspot.com/
Postat av: Bull

I min nästa blogg skall jag lista kultursveriges mest intressanta och inflytelserika mediamänniskor.
Jävlar, vad min blogg kommer att bli bra från och med nu!

2006-10-24 @ 08:50:39
URL: http://bull.kinkig.se
Postat av: /M

Dan, det vore något att torpede...harpunera!


Bull, way ahead of you. Jag har sökt utvecklingsbidrag från EU och presstöd för att göra detsamma.

2006-10-24 @ 09:39:13
Postat av: Anonym

Spretig formgivning? Bon har vunnit massor av priser för deras formgivning. Det de har vunnit för har snarare varit en slick formgivning vilken ibland angränsat till trist.

2006-10-24 @ 09:52:11
Postat av: Anonym

Ja okej. Det jag tänkte skriva var att formgivningen ser ut som en billigare version av reklamen och att det var det enda sättet att snabbt skilja materialen åt ... och efter diverse redigeringar blev det "spretigt" istället till slut.

2006-10-24 @ 09:56:59
Postat av: Bull

Jag kan bara citera Thåström. Fan, fan, fan
Jag är alltid för sent ute. Joint venture är inte att tänka på eller...?

2006-10-24 @ 10:23:57
Postat av: /M

Du kan ju alltid förekomma mig genom att utveckla din lista innan mina bidrag går igenom. Ideellt arbete bygger Sverige!

2006-10-24 @ 10:27:13
Postat av: Purgatid

Expressens artikel om Bons innelista (Bon? Jag har aldrig ens hört talas om skiten, så jävla inne är den, herreminjäää...) kan nog inte klassas som annat än despo. Jag menar, hade en annan tidning rapporterat om det, så hade det nog känt annorlunda. Men nu blev det mer "woah, kolla här peeps! Vi räknas som inne nu, det här trycker vi fan i morgon. Jag har väntat på den här upprättelsen sedan jag kissade på mig i tvåan. W00t!"

2006-10-24 @ 17:57:44
Postat av: Purgatid

För att klargöra hur jag menar:

Det känns som om Expressen vill vara inne och försöker bevisa det genom att själva trycka en sådan artikel. Lite som för att bevisa för världen att de inte är felstavande inkompetenta låtsasmänniskor som folk skakar på huvudet åt, utan i stället poppis inne och alldeles, alldeles... Underbara.

Pfeh.

2006-10-24 @ 18:00:18
Postat av: /M

Dessutom var det ju en inte så hårt bevarad hemlighet att Bonnier, Sjöberg och Wiman har inflytande i mediasverige. Men Quetzala blev nog uppriktigt glad och överraskad.

2006-10-24 @ 18:21:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0