Peka finger

persson


Det är sossarnas fel att...
    • all mjölk i affären går ut imorgon
    • charterresor till Ibiza existerar
    • tonåringar är bråkiga (säger Ulf Nilsson)
    • folk köper cerwin vega-högtalar
    • trösklarna är så höga att man slår tårna i dem
    • kärringen på postens utlämningsställe är så sur jämt
    • posten har ett utlämningsställe med en sur kärring
    • min skalkniv rostade i diskhon
    • barn inte kommer med storken (jävlar, det måste göra ont)
    • toknonsens som det här regurgiteras och kastas upp per automatik i alla lägen
    • relevanta diskussioner förflyktigas och dör ut pga det

 

Och är det inte sossarnas fel så är det svartingarnas.

Kommentarer
Postat av: Purgatid

Allt är sossarnas fel, javisst. Allt. Så går hela jargongen, jämt och ständigt. Tycker jag att sossarna är ena finfina människor som är helt oskyldiga till alla saker de beskylls för? Nejdå, jag tycker de är en bunt fiskmåsar med huvudena upkörda i rövhålet. Men det betyder inte att jag tänker låta dem ta ansvar för alla problem i Sverige, världen och universum. De har byggt ett pampvälde som får mig att vilja bränna ner Rosorna i Stadsparken. Men är de skyldiga till allt djävulskap som drabbat oss?

... nä.

2006-05-17 @ 14:49:16
URL: http://purgatory.blogg.se/index.html
Postat av: /M

Precis! Nog för att det finns hur många saker som helst att sticka nålar i en fet voodoodocka över, men (till exempel) sur servicepersonal är inte ett av dem. Förresten, var får man tag på tunnformade voodoodockor?

2006-05-17 @ 16:16:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0