We are the borg


I Johan Hakelius krönika om Björn Borgs buckelförsäljning kan man läsa följande passage,
I efterhand påstår en del djupingar att de som elvaåringar låg vakna och snörvlade över det väntande kärnvapenkriget. Skitsnack. Eller möjligen vanlig, enkel prepubertal självömkan.
vilket gjorde mig en smula paranoid i några sekunder. Men med cirka 30 stackars läsare per dag (speciellt i kombination med epitetet djuping) måste det vara synkronicitet. Detta ger mig i alla fall en ingång till att kommentera pokalchocken häromdagen. Jag måste vara en hjärtlös cyniker, bitter över att jag inte hade råd med storstrut när Borg spöade Connors (eller ens tittade på det för den delen), för min första spontana tanke när jag läste om det var att om han värderar sina undangömda konton i Utlandistan högre än sina wimbledonpokaler så borde han verkligen inte tveka att sälja dem. Och så visar det sig naturligtvis att han inte alls behöver sälja dem, vilket förmodligen lägger en svag sordi på redaktionerna. Vilket västgötaklimax. Vad skall vi nu prata om i fikarummet?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0