Meningslösa Listor #7

Varje blogg med självaktning har meningslösa listor

  • 2001: A Space Odyssey
  • À bout de souffle (Till sista andetaget)
  • Barry Lyndon
  • Dr. Strangelove or: How I Learned to ...
  • Easy Rider
  • Eternal sunshine of the spotless mind
  • Exorcist, The
  • Fanny och Alexander
  • Feu Follet, Le (Tag mitt liv)
  • Fight Club
  • Godfather, The
  • Jetée, La (Terassen)
  • Life of Brian (Ett herrans liv)
  • Lost in Translation
  • Manhattan
  • North by Nortwest (En studie i brott)
  • Nóz w Wodzie (Kniven i vattnet)
  • Persona
  • Psycho
  • Shining, The
  • Stalker
  • Trois Couleurs: Blanc (Den vita filmen)
  • Young Frankenstein (Det våras för...)
  • Zelig
  • Zerkalo (Spegeln)





Kommentarer
Postat av: cleopethra

Jag vet inte. Älskar SF. Men 2001 fångar mig inte. FÖR långsam. Även om det är en intressant tanke. Har du ingen lista för filmer man försökt se men aldrig sett färdigt? Jag har försökt se den kritikerrosade "Lawrence of Arabia" säkert 7 gånger, men jag har aldrig sett slutet. Bara kameler, Peter O´Tooles blå ögon och öken. Ändå gilar jag vissa långsamma filmer. Men inte den.

2006-09-08 @ 22:24:49
URL: http://cleopethra.blogg.se/
Postat av: /M

Det är ingen dum idé! Jag kommer aldrig igenom Stekta gröna tomater eller Den engelske patienten.

2006-09-08 @ 22:27:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0