Jag, Nostradamus

Slumpmässigt och med ett visst mått av munterhet har jag lyckats missa alla bidragen i melodifestivalens deltävlingar i år. Jag har visserligen undvikit att se mer än slutet på de internationella omröstningarna sen någon gång på nittiotalet, men den här gången har jag med sekundprecision lyckats pricka snabbrepetitionen i varenda deltävling. Det räcker faktiskt för att kunna förutspå hur det kommer att gå i finalen i ... uhm ... ehm ... var den nu går. (Orka googla). Jag vågar dock inte säga huruvida jag kan utröna ur framtidens dimmor om det är en sexuell fixering Carola har till byggfläktar. Det är kanske inte så viktigt för mänskligheten, men det kan vara bra om SOS Alarm är förberedda på det värsta en ensam, mörk novemberkväll om några år. Så hur går det i finalen då? Jag skippar nostradamusquatrainerna och konstaterar rätt och slätt att Sverige kommer att vinna finalen ... om vi skickar Rednex. Och för att stämma den potentiella proteststormen ((host host)) i bäcken tänker jag bara peka på att de östeuropeiska rösterna tydligen avgör tävlingen... need I say more?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0