Bob Dylan och Riksdagsvalet

Subterranean homesick blues klättrade som första spår på Bringing it all back home ut ur stereon för en liten stund sen. När Bob kom till raden the heat put plants in the bed but the phone's tapped anyway nynnade jag Bodström och Johan Peeehrsson sitter i samma båt för mig själv. Jag vet inte var jag fick det ifrån. Är inte poänglösa anekdoter roliga? Hur som helst, det slog mig att Dylan i Subterranean homesick blues rader lyckas fånga vad som är fel med varje riksdagsparti. Mer eller mindre långsökt. Jag svär, mannen är ett orakel! Sa jag att jag brände skalpen i solen häromdagen?


(C) - Ring bell, hard to tell if anything is goin' to sell

(Fp) - Keep a clean nose and watch the plain clothes'

(Kd) - Look out kid they keep it all hid

(M) - Get sick, get well

(Mp) - Don't follow leaders watching parking meters

(S) - The pump don't work cause the vandals took the handle

(V) - You don't need a weather man to know which way the wind blows


Kommentarer
Postat av: Paul Valö

Jag visste visserligen redan att Dylan har svaret på allt men det här är ju skrämmande! The pump don't work cause the vandals took the handle indeed.

Vågar jag använda det här när jag undervisar a-studenterna i politisk teori?

2006-07-23 @ 23:48:54
URL: http://detpolitiskalivet.blogsource.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0