Keep on rocking in the free world

Morrissey blev förhörd av FBI och engelsk säkerhetspolis efter att ha kallat president Bush för terrorist. Jag associerar inte Moz med rock n roll, även om den alltid har varit antiauktoritär. Men kan det bli mer rock n' roll än när man riskerar att försvinna p.g.a. det som kommer ut ur munnen? Okej, kanske inte när det gäller Oasis, James Blunt eller Per Gessle men då hade det ändå varit berättigat.

"My view is that neither England or America are democratic societies. You can't really speak your mind and if you do you're investigated."
-Morrissey

Kommentarer
Postat av: Mad fer it

En liten fråga? Om du drar in Oasis i sällskap med Per Gessle och James Blunt.. Vad vet du då om musik?

2006-02-25 @ 04:04:34
Postat av: /M

Man kan tolka 'det som kommer ut ur munnen' på två sätt där. Dels som att det handlar om kassa musiker och dels som att det handlar om all skit som har sprutat ur munnen på någon så fort det har släppts en skiva. Och om man har någon som helst smak så tolkar man det på båda sätten när det gäller Oasis.

2006-02-25 @ 11:46:47
Postat av: Mad fer it

Då tycker jag att du kan räkna upp ett par artister som producerade två bättre första album än Oasis... Bara ge mig en idé...

2006-02-25 @ 19:32:58
Postat av: /M

Okej, ett allvarlighetens ord då (vilket alltid är trist). Jag tänker inte låta mig kommenderas att göra någonting på min egen blog - särskilt inte av shoegazerpopens sista väktare. Om du känner dig kränkt av att någon betraktar Oasis oevre som det skräp det objektivt sett är (om än erkänt galaxer bättre än Per Gessles), så är det i ärlighetens namn inte upp till mig att göra något åt det.

2006-02-25 @ 20:00:48
Postat av: /M

måste inflika att jag inte menar det så arrogant som det låter

2006-02-25 @ 20:13:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0