Jag mår illa

Jag mår illa när jag läser känslosamma ledartexter försvara Jyllandsposten med hänvisning till försvar av pressfrihet. Det var helt rätt av ägarna till France Soir att ge sin chefsredaktör sparken för att han publicerade bilderna. Det har bara gått en pressfrihetsprincip i frågan för att vi har tillåtit det. Jag skulle vilja se alla dessa fina, rakryggade, demokrativärnande chefsredaktörer ställa sig upp i samma unisona försvar av publiceringen om det hade varit INFO-14 istället för Jyllandsposten som hade gjort det. Nu har vi tvingats in i en situation där vi måste ställa oss solidariska med kryptonazister mot islamistiska hot för att försvara våra värderingar, som de inte visat någon större respekt för själva. Vilken hysterisk jävla bullshit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0