Dagens citat

...risk för en ändamålsglidning, att tvångsmedlen kan komma att användas för annat än vad som var de ursprungliga syftena. Vilket i sin tur skulle få grava konsekvenser

-Advokatsamfundets generalsekreterare Anne Ramberg om trafikdatalagringslagen



Ge mig beläggen så ger jag upp. Ska vi ha nya tvångsmedel ska det baseras på vetande, inte på fromma förhoppningar.

-Janne Flyghed, professor i kriminologi vid SU om den nya buggningslagens effektivitet.







Andra bloggar om: , , ,

Kommentarer
Postat av: Thomas Selig

Kan du tänka dig att sprida detta?
En online-demonstration mot datalagring och buggning...

http://www.selig.se/2006/12/11/webb-demo-mot-datalagringsdirektivet-snalla-hjalp-till/

Tillsammans kan vi göra skillnad!

/Thomas

2006-12-11 @ 20:50:23
URL: http://www.selig.se
Postat av: /M

Jag var faktiskt inne på din blogg och kopierade koden för protesten den 14/12 innan jag loggade in här nu. Bra initiativ!

2006-12-12 @ 00:07:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0