Sveriges mest sedda film

Den mest sedda svenska filmen 2005 var ... PISTVAKT! Inte konstigt att filmproducenter och finansiärer inte respekterar publiken. Vi har bara oss själva att skylla för att det görs så mycket dålig film i det här landet. Men om ändå man skall tjata .........


Recept för en framgångsrik svensk film- och biobransch
  • Gör om produktionsmodellen för en lägre budget
  • Satsa mer på manusutveckling (viktigast)
  • Sänk biljettpriset till 50kr, utan rabattkort och krångel
  • Gör det enklare att köpa biljett utan köer och avgifter
  • Anpassa visningstiderna på biograferna mer
  • Håll bättre ordning i salongerna
  • Blockera mobiltelefoner

Och om jag skall släppa fram fransmannen i mig
  • Lagstifta multiplexbiografer att ha ett visst antal svenska filmer på repertoaren
  • Extra marknadsföringsavgift på film (vi betalar redan en filmstödsavgift på biljetten)
  • Låt avgiften subventionera distribution och marknadsföring av liten svensk film
  • De här punkterna förutsätter att de första punkterna implementeras först

Kommentarer
Postat av: blurp!

vilken dag som helst, jag säger det bara: vilken dag som helst skulle du få min röst.

2006-04-19 @ 22:02:57
Postat av: /M

Akropolis väggar andas smärta, andas hopp
Under jorden, under jorden
Men du vet väl att...
Ja ska va president! Ja ska va miljonär!

2006-04-19 @ 23:11:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0