Per Gessle

panik  Per Gessle har gjort ett nytt album som släpps nu i dagarna. Det skall vara hans mest personliga och indy-artade album någonsin. Är det första måndagen i månaden nu eller var det bara mitt floskelalarm som gick igång? Singelns första radiospelning bekräftade att det var floskelalarmet som ljöd.  Hur som helst. Gessles enmansband går under namnet Son of a Plumber, och när kvällsblaskans nöjesskribent frågade Per om namnet visade det sig att han har oväntat verklighetsförankrade rädslor och fobier - "Jag är rädd att folk ska tröttna på mig". Ja. Jo. Fast att ha tröttnat är väl kanske inte riktigt det begrepp jag vill använda för att beskriva mitt förhållande till Gessle i hans olika konstellationer. För mig är det mer som att jag varje dag googlar efter den där doktorn i Eternal Sunshine of the Spotless Mind, som kan bränna bort alla spår av deras existens ur mitt minne. Det är vad jag kallar sexig innovation och teknik i mänsklighetens tjänst!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0