Om bloggandet

om_bloggande

Jag bryter säkert mot ett dussin upphovsrättsförordningar nu, och förväntar mig att bli tagen i örat när som helst. Men det känns som om Berglins strip träffar en nerv, så jag tar risken. Bloggandet är fortfarande löjligt överskattat som företeelse, och kommer att ebba ut som folkrörelse uppskattningsvis samtidigt som nätpokern gör det. Inget ont om just dig och din blogg, för du tillhör ju den hårda kärnan som vi andra apar efter tills vi hittar något nytt att förströ oss med. Men på ett övergripande plan börjar "Mi diario es su diario"  bli det mest otrendiga som överhuvudtaget går att tänka sig. Och det är JUST PRECIS DÄRFÖR som jag har börjat blogga nu. Bring it on, and bring it on hard!





För övrigt är jag tillgänglig för utgjutande av excentriska, naveldykande åsiktskaskader (som garanterat ingen kommer att vara intresserad av) i nationell press på kvalitetsmässigt okritisk frilansbasis. Kontakta mig omgående på:

 [email protected]
(ja, det är min verkliga adress)






Kommentarer
Postat av: Joel

Borde inte bloggandet ha potential att innebäara ett uppsving för saker så som New Journalism och Gonzojournalism? Eller tolkar jag berglins strip med en alltför postiv syn på människosläktet?

(sen så roar jag mig med att komprimera bilder (eller i det här fallet spara om den till ett bättre format för ändamålet) när jag har tråkigt, bandbredd är fortfarande heligt: http://hem.passagen.se/dirtyfook/bilder/berglin.gif )

2005-11-15 @ 09:19:12
Postat av: /m

Så långt tänkte jag inte ens (det var ju sent). Men nu är bilden utbytt. Tack!

2005-11-15 @ 10:11:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0