Buggar

bug Digital Rights Management-systemet XCP, som Sony-BMG licensierade för att i smyg förstöra sina konsumenters windowsinstallationer med, visade sig ju vara fullt av buggar som gjorde värddatorn sårbar för attacker. Sony hävdade att skivorna inte hade sålts i Sverige, men mannen som upptäckte XCP på skivorna kunde påvisa att det kommunicerade med Sonys kontrollservrar härifrån. Så man kan säga att någon har smugglat in buggar i Sverige. Förra gången det hände, var det Ebbe Carlsson som gjorde det, och det blev justitieminister Anna-Greta Lejons fall. M-hm. Ni får dra era egna slutsatser. Själv kan jag inte sluta spela Highway 61 Revisited, som gavs ut av Columbia Records, sedermera köpt av Sony. Jag kan ge mig fan på att det är ett elakt program som får mig att bara spela musik som ägs av Sony-BMG. Så snikiga är de jävlarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0